Geoblog.pl    mabipoland    Podróże    Kolumbia    Podróżowanie wcale nie jest takie proste... problemy z biletami

Podróżowanie wcale nie jest takie proste... problemy z biletami

Kolumbia
Kolumbia, Bogota

Na początku mojej wyprawy pisałam że w Madrycie na lotnisku zaskoczono mnie koniecznością kupienia biletu WYJEZDZAJĄCEGO z Kolumbii jeszcze zanim do niej wjechalam. Nie miałam pojęcia o takim przepisie, ale teraz już wiem - obywatele wielu krajów, w tym Polski, chcąc wlecieć do niektórych krajów Ameryki Pd muszą mieć bilet "wylatujący". Może ma to jakąs logikę, gdyż państwa w ten sposób niby zabezpieczają się przed nielegalnymi pobytami obcokrajowców na swoim terenie, ale powiem szczerze że nieźle utrudnia to życie. Mi nikt tego wcześniej nie powiedział, ani w Ambasadach ani w innych miejscach, więc zwracam uwagę tych którzy kiedyś wybiorą się na ten piękny kontynent.
Ja w Madrycie we wrześniu musiałam w 15 minut przed odlotem samolotu wykupić jakikolwiek bilet z Kolumbii, więc wybrałam najtańszy możliwy, z którym potem miałam problemy żeby go zmienić (i który uszczuplił znacznie mój budżet).
I to samo spotyka mnie teraz. Za 2 tygodnie wybieram sie do Brazylii, w której zostanę 4 miesiące, wiec nie wiem jeszcze gdzie polecę czy pojadę później, czy wrócę do Polski, czy może będę podróżować dalej po tutejszych krajach. Niestety już teraz, tzn przed przekroczeniem granicy brazylijskiej muszę mieć bilet na samolot wyjeżdzający z Brazylii. Głupota :( ponieważ myślalałam o tym żeby później zwiedzić jeszcze kilka krajów, ale autobusem, żeby było taniej. Niestety pisałam, dzwoniłam i odwiedziłam wiele miejsc, ambsadad, linii lotniczych, lotnisko .... bo chciałam jakoś ominąc ten przepis albo dowiedzieć się czy mogę miec tylko rezerwację biletu albo bilet na autobus. Niestety po długiej i męczącej walce ;)) nie udało mi sie wywalczyć NIC, więc od kilku dni szukam w necie jakiegokolwiek najtanszego biletu z Brazylii w jakikolwiek zakątek swiata ;) Oczywiscie najtaniej wychodzi do krajow najblizszych, ale niestety nie ma tu promocji jak w Europie, że za kilkadziesiat złotych mozna poleciec np do Londynu. Najtnaszy bilet jaki znalazlam (i ktory pewnie bede musiala przeznaczyc na straty) kosztuje jakies 150 dolarow (z miasta blisko granicy Brazylia - Urugwaj ze stolicą Urugwaju).
Także utrudniają człowiekowi życie :) Na szczęście poza wizą w Kolumbii i Brazylii nie potrzeba wizy do innych tutejszych krajów, gdyż można podróżować bez wizy przez 90 dni w każdym kraju.
To na tyle wskazówek co do biletów :)
Pozdrawiam jak zwykle

PS. Poniewaz moj pobyt w Kolumbii się kończy, więc jak ktoś ma jakies pytania co do tego kraju to prosze pisac !!